Friday, June 11, 2010

Smoking boy video-40 cig/day


Bismillahirrahmanirrahim...

Salam sejahtera 1Malaysia dan 1Afrika (WorldCup2)=)
Sebelum ini boleh dikatakan seluruh dunia dikejutkan dengan berita seorang kanak-kanak yang baru berusia 2 tahun sudah pandai menghisap rokok macam orang dewasa. Kemudian, akhbar The Sun telah menyiarkan gambar-gambar terkini dan juga klip rakaman video bagaimana kanak-kanak tersebut menikmati rokok sebagaimana seorang dewasa. Dan lebih mengejutkan lagi kanak-kanak tersebut perlu menghisap rokok sebanyak 40 batang sehari, sekiranya tidak dapat dia akan mengamuk. Kanak-kanak yang dimaksudkan adalah Ardi Rizal Mohammed, 2 tahun dari Musi Banyuasin, Indonesia.

video

serius jugak budak nii..dan lagi dia main pusing2 rokok tu,macam orang besar je..
bapak dia mula memperkenalkan rokok tuu kat dia mase umur 18bulan dalam erti kata lain setahun setengah(hehe..saje nak bg panjang ayat).Sebab2 bapa dia bagi mase tu tak dijelaskan..

Ibu'nye' said anak dia berada dalam tahap ketagihan yang serius, dia akan mengamuk dan menghantuk kepala ke dinding jika tidak diberikan rokok. Bapanya seorang nelayan menyatakan anaknya nampak sihat dan tidak nampak sebarang masalah mengenai kegemaran anaknya itu.

Pada pandangan saya:ade ke orang merokok takde masalah kesihatan?kalau x awal,lambat~kalau tak lambat..mungkin dah mati dah~
Di Mesir,ade je student medic yang merokok..macam pelik je bakal doktor merokok..
sepatutnye dr kena la tunjuk contoh yang baik kepada orang lain bab2 kesihatan ni contohnya "berjogging di waktu pagi!!!" ~"bangun tidur gosok gigi!!" dan sebagainya.

Bagi para ustaz pulak atau yang ambik aliran agama~jangan la pelik apabila bakal doktor merokok jika ada dikalangan anda yang merokok..sebab anda tahu ape hukum merokok bukan?Sepatutnya kita pon kene ade rase pelik jika ada di kalangan pelajar agama yang merokok
(aku cakap pasal dua kos je la..sebab kat sini cume ade 2 tu je..)
Tapi tak kire la sape2 pon, xyah la merokok terutame yang perempuan ni.Dimanakah adab kesopanan anda?(soal jawab bersama menteri kesihatan)

Pastu shisha lak(tak tau betul ke x aku eja ni..)setiap kali balik ke rumah dari kuliah..aku dan budak2 rumah akan lalu kat restoran makan(atau minum je) yang menjual pelbagai jenis shisha..perasa strawbery,oren.pisang,durian,rambutan,manggis..semua ada.Sebelum sampai dekat ngan kedai tu,tarik nafas panjang2 untuk sekat pernafasan sebelum bau manis tengiknya menusuk2-nusuk >then,berjalan secepat yang mungkin sambil memandang kiri dan kanan takut2 dilanggar kereta drift mesir..agak2 sesak xde oksigen tu,baru bernafas balik..>teruskan perjalanan sampai dengan selamat.

cik penulis:jiran indon sebelah rumah bershisha gak sambil hafal2 quran kat beranda=)
wallahualam

10 comments:

syafeeq said...

aku suka cara anda menulis,
keep it up..

btw kat taman sejati ada banyak kot area shisha.

member2 aku selalu lepak,
aku hanya minum je la yang mampu.

nurus said...

tq..cara saya menulis mmg begini=)

yeke??aku x penah tau pun ada kedai2 shisha kat taman sejati~huhu..
kalau x,memang dari dulu lagi aku dah tutup...

bagus2..hang minum je nah~

amirfazwan said...

ape akn jadi pada generasi akan datang..

children see,children do
-the arrivals-

nurus said...

yup~kadang2 mulut menafikan, hakikatnya melakukan...

x tengok lagi the arrival,masuk dalam list cuti 3 bulan~=))

Fakhrur Razi said...

anak ak nk pegang rokok meh ak rotan nnti.. hak2
shisha sedap hape baunyer hohoho

nurus said...

pak raji nak rotan..usaha yg bagus=)

memang la bau sedap~manis2..
kalo dah kuat sangat,x lalu jugak

adlanadil said...

perokok dah tau merokok tu membaziq..tapi depa tetap hisap juga..tak paham betul ngan perokok ni..

nurus said...

betul2..x paham jugak

ciDut ciPut said...

Astaghfirullah...
manela org xkn xsalahkan IBU BAPA dlm hal2 mcm ni...
apela nk jdi bdak2 zman skrg!!
sgguh scary!!! ;0

nurus said...

kadang2 salah ibu bapa juga..didikan awal memainkan peranan penting..

cidot:jage anak2 kau baik2 ye