Thursday, September 23, 2010

Raya dan Lipas

Salam aidilfitri maaf zahir dan batin

Since sekarang budak2 kuliah aku semua dah sibuk nak pergi ke kelas. Yang berada di malaysia sibuk tanye pasal buku,yuran dll..Yang berada di sini,sibuk dok menjawab pertanyaan orang di malaysia pasal buku,lecture bagai...*korang datang je sini dulu,jangan tanya banyak2 sangat,sbb orang sini pon xtau nak jawab apa (pulak tu mcm aku ni,sibuk mereka jwpn untuk korg=D)*

aku nak berkongsi pengalaman (gambar je) berhari raye.Raye kan sebulan,so,ni kira dalam bulan raya dan aku masih sempat post dekat blog tanpa perlu meminta maaf sebab lambat menulis ape semua.ok!untuk raye pertama lupa ambik gambar makanan*excited sangat kot*



''nasi minyak,''kata tukang masak.ingatkan ni nasi arab sbb
dok plan nak buat nasik arab dah malam tu..disebbkan x cukup bahan dan merenyahkan..that's why dorg tukar resipi pulak ni.Bangun2 pagi dah siap dah nasi ni *sedap*

erk...kalau masih single boleh la buat macam ni..hidang dengan periuk2 sekali..nak makan dalam periuk kuali pon xpe..kalau dah double,xleh sangat la *kot*hehe


instant caramel..boleh didapati dimana2 sahaja kedai runcit yang berdekatan anda.kalau nak lagi murah,pi supermarket *ada la dia nak bagi murah dlm 4-5 sen*


ni raya ke2 punya breakfast~dok ada lagi dalam fridge..aku rasa lah kan...setahun lagi,aku bok keluaq sos tu from fridge ,then alter je


ni ketupat..hehe..yang saya bawak mase tahun lepas dulu*expired dh la*.Kesian la jugak tetamu aku,makan ketupat expired.Bukan ape,aku cuma nak increasekan u all punye immunity.lepas2 ni,kalau u all makan mknn basi ke,roti berkulat ke,perencah expired ke~insyaAllah la~ x akan sakit perut,sebab dah biasa dengan bende2 macam tu*hehe*


rendang buatan cik tah..sedap!! walaupon dah expired jugak..HAHA
untuk pengetahuan ,aku memang suka makan makanan2 expired ni,tambah2 yang dah berzaman dalam peti. rasa2 lah,dah banyak mkanan yang berendam lipas aku pulun..

Sebabnye rumah aku memang ada hubungan diplomatik dengan lipas.Hubungan/rantai hidup ni bukan setakat sesama makhluk sejenis tetapi berlainan jenis juge seprti lipas, lalat, pijat dan sebagainya.As u know,sesebuah negara tidak akan maju jika tiada hubungan diplomatik dan kerjasama dengan negara lain..seperti malaysia-israel.

Biodata lipas:
favourite food:
**tomyam-sampaikan aku saletep*eja salah* keliling2 periuk,xmau bg lipas masuk semata..
favourite activity:
**swimming-mknn ape semua diletakkan dlm dulang yg berisi air untuk prevent lipas2 masuk.But,,alangkah malangnye,diorg mula beramai2 masuk kursus berenang>dengan susah payah,diorg berenang dr hulu ke centre dulang untuk sesuap mknn>argh!! food in danger
**jumping: semua mknn dan peempuan muslim mestilah bertudung right? biasanya,salah satu cara lain kepada lipas2 yang x berjaya mendapat sijil renang akan,naik mengikut tudung saji sehingga ke puncaknya..dan mula menjatuhkan diri ke dalam lauk2...waaah,lipas jahat~sekarang,kitorg dh x guna tudung saji^^

take note kepada rumah2 yang mempunyai lipas genius tahap menggila seperti ini

Terima kasih kepada tukang2 masak.
ada yang suka masak kuih-aisyah
ada yang suka masak lauk-tah
ada yang suka makan*??*

cik penulis: dah pergi mengundi^^

2 comments:

Anonymous said...

dasyat lipas rumah hang! same dasyat dgn lipas rmh aku :DD

btw, thanks utk tips tu..boleh diamalkan nnt :))

selamat hari raya!

nurus said...

ye eh??
hehe cidot...ceq x bagi tip apa2 pon lah~~

selamat hari raya too..raya ke 20